Hoppa till innehåll
7 mars, 2012 / Esswe

Första mötet med Rulle

går vidare med Första mötet med Rulle.

Att köpa Rulle var egentligen helt oförberett, jag hade Lady X på foder och under en ridlektion säger min ridlärare att ”Jag har hittat en häst till dig” Och efter jag frågat lite vad det var för något fick jag gå hem och kolla upp annonsen på Rulle på blocket. Jag visade mamma och ja på den vägen är det. Vi ringde och fick åka och provrida, vi hade med oss min ridlärare och tur var väl det…

Som sagt hade jag redan Lady, och hon var ju allt jag ville ha = en riktig hoppare.

Men men vi kom till provridningen och möte en söt ponny som var väldigt urform, och ganska tjurig, stod inte stilla på gången och högg när man spände sadelgjorden. Jag var inte så där jätte imponerad. Skrittade och travade lite och försökte få han i galopp, det gick inte.
Men så kom ridläraren min till undsättning och fick mig att rida. Och hästen gick väl bättre, men det var långt ifrån bra.

Men vi (mamma och ridläraren) sa att vi ville ha han. Och senare samma dag ringde de och sa att vi fick köpa honom. Och här började det krångliga, nu gick det upp för mig att jag skulle bli tvungen att lämna tillbaka Lady. Och här började några dagar med fruktansvärd ångest och beslutsångest.
Det slutar i alla fall med att jag, bara för att göra både mamma och min ridlärare glad, går med på att köpa honom. I dag är jag otroligt tacksam för att min ridlärare i princip tvingade på mig honom, för han är helt underbar och har varit min läromästare för han kan ALLT!

Tack Lollo för att du hittade min pärla!


Provridningen av Rulle.


Ja vad säger man, det gömde sig en riktig pärla under de där extra 150kg.

 

Lämna en kommentar